söndag 29 december 2013

Vad kommer att bli din nya del i klimatarbetet?

Så var det dags att lägga ut min sista blogg i år. Jag hade tänkt skriva en ny text om vad som ger hopp i arbetet för ett bättre klimat. Men efter en del funderande så insåg jag att det jag kan dela med mig av är att vi alla bara kan göra vår del. Igen, men med en liten ändring. Det är ytterst lätt att fastna i tankar om ”att det inte är någon idé”, ”vad kan väl jag” och så vidare om du funderar över att göra frågan om klimatet till en av saker du vill påverka här i livet. För att hantera mitt eget förhållande till att förbättra klimatet via sänkta koldioxidutsläpp har jag med jämna mellanrum ett lösningsfokuserat samtal med mig själv. Eftersom jag har lärt mig att använda strukturen ”PLUS” så går jag igenom det så här: Plattform Mitt mål är arbeta för att få fler personer vilja sänkta våra koldioxidutsläpp. Lösningsmönster Jag gillar att skriva om det här så jag har valt att börja skriva om detta via min blogg, Twitter och Facebook. Det är mitt sätt att göra mer för klimatet. Vad jag ser framför mig är en värld där fler och fler engagerar sig i klimatarbetet. Utforska förändringar Det har informerats enormt om detta så jag försöker nu istället nå personer som tänker ungefär som jag, individer som känner att de vill göra mer för klimatet och letar efter en egen väg för detta. Steg Kan jag få med andra som vill arbeta på detta sätt så är bara det ett bra steg! När vi får uppleva att det globala samhället på allvar börjar arbeta för sänkta koldioxidutsläpp, ja då lägger jag ned min blogg.

Inga kommentarer: