söndag 15 december 2013

Mer aktion än information i klimatfrågan

Det finns massor av information om klimatet och behovet av att få ned koldioxidutsläppen. Kanske rentav för mycket? Jag tror inte att vi behöver mer information. Vad vi behöver hitta är vår egen startpunkt, när börjar vi agera? Ta det här med att vi västerlänningar blir allt tyngre. Vi vet att vi ska äta mindre och röra oss mer. Det är inte bristen på information som är problemet. Vi vet. Men medelvikten fortsätter att öka. Frågan är vad som får oss att ta tag i saken och börja agera. Så den här bloggen handlar mer om aktion än information i klimatfrågan. Jag vrider och vänder på min egen motivation och hoppas att någon annan kommer på att: ”ja, men jag kan också göra mer för klimatet. Jag kan tillexempel….. ” För min egen del släcker jag lampor som inte gör någon nytta och skriver en bloggtext till.

Inga kommentarer: