söndag 21 juni 2009

Om mina politiska drivkrafter

När jag härom året kom fram till att jag ville engagera mig politiskt igen så kom det hela att snurra runt det här med att vara medlem. Jag har i ett antal inlägg tagit upp diskussionen om vad det ska innebära att vara medlem. Vilket inflytande ska det ge i mitt parti, socialdemokraterna?

Någon undrar kanske om det här är den absolut viktigaste frågan politiskt för mig. Men så är det inte. Den här diskussionen har jag tagit upp helt enkelt för att jag inte hittar den någon annanstans.

I mina länkar ”klicka här för de mänskliga rättigheterna” och ”Naturskyddsföreningen” hittar man de frågor som är viktiga för mig. Arbetet för mänskliga rättigheter och miljöfrågan, en hållbar utveckling förutsätter att vi tar hänsyn till vår livsmiljö.

Inga kommentarer: