söndag 10 maj 2009

Du, du glömmer väl inte att rösta?

Vad kan jag göra föra att du ska gå att rösta i EU valet? Om mindre än en månad har du och jag liksom alla andra röstberättigade möjlighet att välja de politiker vi vill ska sitta EU-parlamentet. Ja, har du bestämt dig för att inte rösta är det väl kanske inte så mycket jag kan påverka. Men fundera på det här:

Genom att delta valet till EU-parlamentet tar du chansen att kunna påverka vilka politiker du vill ska säga sista ordet om klimatpolitiken i Europa och många andra viktiga frågor.

Du behöver inte veta allt om vad som händer i EU parlamentet: du behöver bara veta vad du vill ska hända där.

1 kommentar:

Unknown sa...

De ärinte lätt att nå ut med ett politiskt budskap med hjälp blogg...jag menar den läses ju mest av redan "frälsta" (läs - av oss som redan vet hur de ska va ;-). Vad de gäller de studnande valet gör jag vad jag kan genom att prata val och "vad coolt att de änteligen är dax att få va med o rösta" med min dotter och hennes kompisar. Hon är nyss fyllda 18 och första gångsväljare. Iaf har hon längtat och tycker de ska bli kul. Men hon hade faktiskt ingen koll på detta för ca en månad sedan när jag pratade med henne första gången om det......