söndag 2 mars 2014

Vem är det jag skriver till?

Jag har i 20 år varit engagerad i frågan om människan och klimatet. Lika länge har jag varit övertygad om att vår moderna civilisation bidrar till ett varmare klimat via våra koldioxidutsläpp. Vårt sätt att leva sätter spår även i övrigt i vår natur, men klimatet är idag den stora frågan för mig. Under de senare åren har jag börjat inse att det stora flertalet i grunden tänker likadant men att vi av olika orsaker har svårt att börja handla så att koldioxidutsläppen börjar minska. Förra året bestämde jag mig för att varje dag försöka få upp klimatet i den offentliga debatten. Inte för att Jag tror att det behövs informera mera om klimatet, utan för att försöka hitta de som förstår att något måste göras för ett bättre klimat men inte vet var de ska börja eller rentav känner en ren uppgivenhet inför frågan om klimatet, Så nu skriver jag några rader varje dag och hoppas att någon ska fastna för det jag skriver om klimatet och bli en till i klimatarbetet. Så du som redan är engagerad i arbetet för klimatet är inte den jag vänder mig till: du gör ditt klimatarbete på ditt sätt. Mitt bloggande och twittrande är mitt sätt.

Inga kommentarer: